
SİZE ÇOK YAKINIZ!
"Çocuğa verilebilecek en güzel şey zamandır" Firdevsi
Eğitim, bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla istenilen önde değişim oluşturma sürecidir. Bireyin ihtiyaçlarının karşılanmasında birincil etken, bireyin gereksinimi olan eğitimin sağlanabilmesidir. Her birey gibi özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin de kendilerine özgü özellikleri, ilgileri, yetenekleri, öğrenme ihtiyaçları ve hakları bulunmaktadır. Çağdaş eğitim anlayışı gereği, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin bu özellik ve ihtiyaç çeşitliliği dikkate alınarak “bireyi merkez alan” eğitim modeliyle öğrenimlerini sürdürmeleri en doğal haklarıdır.
Özel öğrenme güçlüğü olan bireyler dili yazılı ya da sözlü anlama ve kullanabilme için gerekli olan bilgi alma süreçlerinin birinde veya birkaçında sorun yaşarlar. Özel öğrenme güçlüğünün bireyin dinleme, konuşma, okuma, yazma, heceleme, dikkat yoğunlaştırma, matematik, akıl yürütme, motor ve organizasyon becerilerini olumsuz etkileyen yapısal bir sorun olması nedeniyle, bu güçlüğü olan bireyler örgün eğitim programlarında zekâ düzeyine ve yaşıtlarına oranla düşük başarı göstermektedirler. Bu durum bireyin eğitimini, mesleğini, sosyal ilişkilerini, günlük aktivitelerini ve benlik saygısını olumsuz yönde etkiler. Özel öğrenme güçlüğü nedeni ile yaşanan sorunlarla baş edilebilmesi için özel eğitim ilke, yöntem ve tekniklerinin uygulanması gerekmektedir. Bu nedenle özel öğrenme güçlüğü olan bireylerin gelişim özellikleri ve özür dereceleri dikkate alınarak bilgiyi işlemleme, analitik düşünme, okuma-yazma ve matematikle ilgili temel becerilerinin geliştirilmesi amacı ile Millî Eğitim Bakanlığına bağlı faaliyet gösteren özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde uygulanmak üzere destek eğitim programı hazırlanmıştır.
Programın hazırlanmasında 3797 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun’un Ek 3. maddesi ile 24/07/2008 tarihli ve 5793 sayılı Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’un 25. maddesi dayanak teşkil etmektedir.
PROGRAMIN DÜZEYİ
Program, zekâsı normal ya da normalin üstünde olmasına rağmen okuma-yazma veya matematik becerilerde yaşıtlarına ve zekâsına oranla düşük başarı gösteren özel öğrenme güçlüğü olan her yaştaki bireyin genel özellikleri dikkate alınarak gelişimsel yaklaşımla hazırlanmıştır.
PROGRAMIN GENEL AMAÇLARI
Program ile bireylerin;
- Öğrenmeye hazırlık becerilerini geliştirmeleri,
- Okuma-yazmaya hazırlık ve okuma-yazma temel becerilerini geliştirmeleri,
- Matematikle ilgili temel beceri ve kavramları günlük yaşamda kullanmaları,
- Sorun çözme, akıl yürütme, kıyas yapabilme ve analitik düşünme becerilerini
geliştirmeleri beklenmektedir.
Öğrenme Güçlüğünün Belirtileri
1.sınıfta öğrenme güçlüğü yaşayan çocuklarda şu belirtiler gözlemlenebilir:
Dikkat Dağınıklığı: Çocuklar derse odaklanmada zorlanabilir, dikkatlerini uzun süre sürdüremeyebilir.
Okuma Zorlukları: Harfleri ve kelimeleri tanıma, doğru okuma ve anlama konusunda güçlük çekebilirler.
Yazma Problemleri: Yazılı ifadelerde sık hatalar yapabilir, yazı yazma süreci uzun ve zorlayıcı olabilir.
Matematik Güçlükleri: Temel matematiksel kavramları anlamada zorluk yaşabilirler, sayıların veya işlemlerin anlaşılması güç olabilir.
Öğrenme Hızı: Diğer çocuklara kıyasla öğrenme süreci daha yavaş ilerleyebilir.
Öğrenme Güçlüğü Nedenleri
Öğrenme güçlüğünün çeşitli nedenleri olabilir:
Genetik Faktörler: Ailede öğrenme güçlüğü yaşayan bireylerin bulunması, çocuğun da bu güçlüğü yaşama olasılığını artırabilir.
Beyin Gelişimi: Çocuğun beyin gelişimindeki farklılıklar, öğrenme sürecinde engellere neden olabilir.
Çevresel Etkenler: Evde veya okulda yaşanan stres, yetersiz destek veya kötü öğrenme ortamları, öğrenme güçlüklerine yol açabilir.
Erken Tanı ve Müdahale
Öğrenme güçlüğü erken yaşta tespit edilirse, çocuğun akademik başarı şansı artar. Erken tanı için öğretmenler, ebeveynler ve uzmanlar birlikte çalışmalıdır. Tanı sürecinde şunlar yapılabilir:
Gözlem ve Değerlendirme: Çocuğun sınıf içindeki performansı ve davranışları dikkatle gözlemlenmelidir.
Profesyonel Testler: Öğrenme güçlüğünü değerlendiren uzmanlar tarafından yapılan testler, doğru tanı ve müdahale için gereklidir.
Destek Yöntemleri
Öğrenme güçlüğü yaşayan çocuklara destek olmak için çeşitli yöntemler kullanılabilir:
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planları: Çocuğun ihtiyaçlarına göre hazırlanan özel eğitim planları, öğrenme sürecini destekleyebilir.
Ekstra Destek: Öğretmenler ve özel eğitim uzmanları tarafından verilen ek destek dersleri ve rehberlik hizmetleri faydalı olabilir.
Evde Destek: Ebeveynler, çocuklarına evde öğrenme materyalleri sunabilir ve öğrenmeyi eğlenceli hale getirebilirler.
Motivasyon ve Öz Güven: Çocukların başarılarını kutlamak ve onları teşvik etmek, öğrenme motivasyonunu artırabilir.
1.sınıfta öğrenme güçlüğü, çocuğun akademik gelişimini etkileyebilir; ancak erken tanı ve uygun destek ile bu güçlüklerin üstesinden gelmek mümkündür. Öğrenme güçlüğü olan çocuklar için profesyonel destek almak, bireyselleştirilmiş eğitim yöntemleri uygulamak ve evde destekleyici bir ortam sağlamak, onların başarılı bir eğitim hayatı sürdürmelerine yardımcı olabilir.
- sınıfta öğrenme güçlüğü ile ilgili genel bir bakış sunarak, erken tanı ve etkili destek yöntemleri hakkında bilgi sağlamaya çalıştık. Çocuğunuzun öğrenme sürecinde karşılaştığı zorlukları anlamak ve uygun adımları atmak, onun akademik ve kişisel gelişimini destekleyecektir. Uzman desteği için bizimle iletişime geçebilirsiniz.
PROGRAMIN YAPISI
Özel Öğrenme Güçlüğü Destek Eğitim Programı hedeflenen amaçlara ulaşmayı sağlayacak çeşitli modüller ve bu modüllere yönelik kazanımlardan oluşmaktadır. Her bir modülde bireylerde ulaşılması beklenen kazanımlar, içeriği, açıklamalar ve ölçme değerlendirme bölümleri yer almaktadır. Modüller bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama ve uygulamaya imkân sağlayacak şekilde, kendi içerisinde bütünlüğü olan ve birbirini işlevsel olarak tamamlayacak yapıda hazırlanmıştır.
Modüllerde yer alan kazanımlar bireye kazandırılacak bilgi, beceri ve tutumlardan oluşmaktadır. Modüller uygulayıcıya rehber olabilmesinin yanında eğitim kurumlarının uygulayacağı eğitime de bir standart getirdiği gibi ölçme değerlendirme sürecini de kolaylaştırmaktadır.
Modüller ve Süreleri
Program “Öğrenmeye Hazırlık, Okuma Yazma ve Matematik” olmak üzere üç modülden oluşmaktadır.
MODÜLÜN ADI SÜRESİ
Öğrenmeye Hazırlık 300 ders saati
Okuma Yazma 250 ders saati
Matematik 200 ders saati

... ... ...
Vizyonumuz,
Kendi kendine yetebilen bireyler yetiştirebilmek amacıyla çıktığımız bu yolda her bireyin tek ve özel olduğu bilinciyle çağın gereklerine uygun güvenli ve sıcak bir ortamda, ferdin ve toplumun ihtiyaçlarını ayrım yapmaksızın karşılayarak, iş birliği, dayanışma ve paylaşım içerisinde, değişikliklere ve yeniliklere açık bir kurum olmayı sürdürmek.
Eğitimlerimiz ve Programlarımız
Bizden Haberler
Eğitimi programlarımız ve Özel Rehabilitasyon ve özel eğitim hakkında gelişmelerden haberdar olmak isterseniz bültenimize üye olabilirsiniz.